Echt, we schrijven álle teksten die jij nodig hebt: van die ene slogan en dat snelle persbericht tot en met websites van honderden pagina's. Hoe jij daarmee gaat scoren? Dat lees je hieronder.
Echt, we schrijven álle teksten die jij nodig hebt: van die ene slogan en dat snelle persbericht tot en met websites van honderden pagina's. Hoe jij daarmee gaat scoren? Dat lees je hieronder.
Het geheim achter onze waanzinnig goed leesbare teksten
Curiosity
Nieuwsgierigheid (‘curiosity’) motiveert enorm. Daarom zie je vaak woorden als 'zo', 'dit' en 'hier' in een kop. Die kondigen aan dat er iets bijzonders komt. Net als het woord 'geheim' natuurlijk. Je hebt niet voor niets op dit brein-icoontje geklikt…
Waarom deze website zo lekker wegleest? Dat is nou wat twintig jaar ervaring doet.
De juiste woorden, de beste volgorde, zinsbouw, zinslengte, ritme, snelheid, tone of voice… Leesbaarheid is een complexe optelsom, die vraagt om creativiteit, kennis en vooral: ervaring. Maar leesbaarheid valt ook te meten. Dat doen we dus ook.
Het resultaat: teksten die zo lekker weglezen dat ze 'vanzelf' doel treffen. Oftewel: scoren met woorden.
"Er is iets met de toon van het boek, waar ik nog niet direct woorden voor kan vinden, die heel natuurlijk en ongekunsteld aandoet. Alsof je persoonlijk wordt meegenomen door de stof. Echt super!"
Dr. Anna op Bol.com
Overtuigend aanbevolen door Dr. Robert Cialdini
Autoriteit
Bij het maken van keuzes laten we ons graag leiden door mensen met meer expertise dan wijzelf. Als je op zulke momenten inspeelt op dit ‘autoriteitsprincipe’ ben je extra overtuigend. Zoals hier: kies je voor een tekstschrijver of voor een Texpert? Robert Cialdini zou het wel weten.
Een tekstschrijver schrijft een tekst, een Texpert stuurt gedrag. De lezer moet immers iets gaan dóén: kijken, klikken, kopen...
Daarom verdiepen we ons in de gedragspsychologie. We werken samen met het Online Influence Institute en met het bureau van psycholoog Jules Heijneman. Daarnaast zijn we de schrijfbreinen achter Online invloed, aanbevolen door Robert Cialdini himself.
Al die kennis zit straks ook in jouw teksten!
We verafschuwen taalniveau B1 is echt een uitkomst
Disrupt-then-reframe
Het klinkt gek, maar je kunt overtuigen met verwarring. Als je het brein van je lezer namelijk een verwarrende boodschap laat verwerken ('disrupt'), vermindert dat de mentale weerstand voor de boodschap die daarna komt. Zo maak je je lezer ontvankelijker voor die tweede boodschap ('reframe').
Natuurlijk hebben we geen hekel aan taalniveau B1. Als het maar goed wordt ingezet.
Het nut van teksten op B1-niveau wordt meestal onderschat, maar soms ook overschat. Onze gecertificeerde B1-tekstschrijvers adviseren je graag: B1, B2 of... misschien wel een keer C1?
Blijkt B1 het beste voor jouw doelgroep? Dan schrijven we de duidelijkste B1-teksten die je kunt bedenken. Maar B2 en C1 doen we net zo graag.
Met slechte SEO verlies je klanten aan je concurrent
Loss aversion
We zijn twee keer gemotiveerder om verlies te vermijden ('loss aversion') dan om winst te behalen. Daarom kun je vaak beter laten zien wat er te verliezen valt dan wat er te winnen is. Want zeg nou zelf: het doet toch pijn als je concurrenten via Google je klanten voor je neus wegkapen?
We zijn de laatsten die zeggen dat iedereen de nr. 1-positie bij Google moet nastreven. Maar áls online vindbaarheid cruciaal voor je is, kun je je SEO-teksten maar beter goed aanpakken.
Onze SEO-tekstschrijvers volgen Google en SEO al ‘sinds het begin’. (Yep, zo oud zijn sommigen van ons: héél veel ervaring dus!) Daardoor schrijven we teksten die zowel Google als jouw doelgroep overtuigen.
Op naar nummer 1!
100% foutvrij: geen angst meer voor tik- en taalfouten
Fear appeal
Angst is een van onze sterkste emoties. Het motiveert daarom sterk als je iemands angst aanwakkert (‘fear appeal’) en er dan een oplossing bij biedt. Maar maak het niet te bont, want dan werkt het niet. Zoek dus iets als het steentje in je schoen: pijn doet het niet, maar je wil er wel vanaf. Zoals van die ene tikfout.
Het is de angst van menige professional: genadeloos door de mand vallen met tik- en taalfouten. Hoeft jou niet meer te gebeuren.
Elke fout – hoe klein ook – leidt af van de boodschap. Daarom leveren we onze teksten 100% foutvrij op. Hoe? Door altijd in duo’s te werken: twee keer zoveel kennis, twee keer zoveel aandacht.
Sluipt er tóch een keer een foutje in onze DEF-versie? Dan trakteren we op taart. Foutje, bedankt!
Wil jij hiermee scoren?
Kunnen jouw teksten deze extra's wel gebruiken?
We laten je graag scoren met onze specialisaties:
- 3 overtuigingsexperts
- 3 B1-tekstschrijvers
- 2 SEO-tekstschrijvers
- 2 storytellers
- 1 conversation designer
Reserveer tijd bij een van onze specialisten:
Direct advies over de beste
aanpak voor jouw teksten
Aan de slag!
Wil je aan de slag? Maar wil je eerst iets van ons weten? Stuur ons dan hieronder je bericht.